Svi znamo da je veoma važno kako se naš sajt rangira na pretraživačima u današnje vreme. Upravo iz ovog razloga,bitno je izabrati domen koji je pogodan za SEO. Izbor pravog domena Vas na početku izdvaja u odnosu na druge jer ste pogodili notu virtuelnog sveta. Danas ključnu ulogu prilikom rangiranja na pretraživaču imaju oni domeni koji u svom nazivu imaju ključnu reč ili reči koje opisuju vaše poslovnje i sajt. Ovi domeni svakako poseduju širok domet kada je reč o privlačenju vašeg ciljnog kupca. Takođe, povećavaju konverziju i stvaraju uspešno poslovnje.
Da bi se izabrao pravi domen potrebno je pažljivo razmotriti i promisliti prilikom izrade web sajta. Pre svega bitno je ovako započeti proces ukoliko se planira da se preko SEO dopre do kupaca i da se poveća promet na samom sajtu. Naziv domena mora biti podesan za pretraživače. Dobra ideja da se u URL ubave glavne reči Vašeg poslovanja. Ovo je jako bitno ne samo sa stanovišta teme Vašeg sajta već i zato što sam Google blagonaklono reaguje.
Dobro, hajde da vidimo koji različiti faktori se mogu usvojiti da bi se napravio naziv domena prijateljski za SEO.
Optimizacija sajtova – Ključna reč u nazivu domena
Domen koji sadrži set ključnih reči se naziva domen baziran na ključnim rečima. Onog trenutka kada odaberete grupu ključnih reči koje planirate da koristite za SEO proces, kao i za ostale promo aktivnosti sajta, probajte da vaš domen bude kombinacija dve najbitnije ključne reči. Pitate se zbog čega dve? Zašto ne samo jedna? Za ovo postoje dva razloga. Prvi je što je mala verovatnoća da ćete pronaći domen za jednom ključnom reči jer se svakoga dana registruje preko 1000 domena.
Drugi razlog odnosi se na SEO. Vaš potencijlni kupac prilikom pretrage kuca najmanje 2,3 reči pa samim tim imate veće šanse da iskočite ispred konkurencije.
Novo pitanje koje možete postaviti odnosi se na to zašto bi se koristile ključne reči u domenu. Opet odgovor na ovo pitanje odnosi se na SEO praksu. Od stotinu faktora koji utiču na rangiranje sajta na pretragama je i ključna reč u URL-u sajta. Ukoliko sajt sadrži ključnu reč, pretraživač će ga prepoznati kao sajt koji je relevantan na temu pretrage.
Optimizacija sajtova – Držite se „.com“-a
Ekstenzija .com sigurno doprinosi povećanju kredibiliteta. Ova ekstenzija je široko prihvaćena. Ne treba naravno zanemariti podatak i činjenicu da postoji veliki broj sajtova koji se dobro kotiraju na pretragama da se završavaju na “.net”, “.rs”, ili “.biz”. Međutim, ekstenzija .com se veoma lako i daleko najviše pamti. Zamislite da ste tek osnovali firmu i da vas klijent zaboravi jer je u pretraživaču ukucao .com umeste .edu. i zbog toga nisu došli na Vaš sajt.
Međutim postoji i izuzetak ovog pravila a to je kada recimo poslujete geografski ograničeno pa je za vaše mušterije i .rs sasvim uspešno.
Optimizacija sajtova – Kratak domen
Kao što i sama reč kaže, domen ne sme biti predugačak već kratak i jasan da bi ga posetioci lakše zapamtili. Svakako da ne želite domen koji je teško upamtiti. Neka vaš domen bude lak za pamcenje i za kucanje.
Optimizacija sajtova – Bez crtica i brojeva
Potrebno je izbegavati domen za brojevima i crticama. Ovakav domen stvara komplikacije. Kao što smo rekli za dužinu domena i ovi domeni se lako zaboravljaju jer se posetioci ne mogu setiti gde ide crtica a gde broj.
Autor: Slavko Pejovic