Internet danas
Svi smo svedoci ekspanzije interneta i porasta broja korisnika u godinama za nama. Skoro da ne postoji sfera društvenog života gde online mreža nije našla svoju primenu. Čak i na tako neposredne stvari, kao što su druženje i razmena mišljenja, se danas drugačije gleda imajući u vidu nove načine povezivanja između pojedinaca. Kako to obično biva, čim jedna stvar dobije na masovnosti, odmah se rađaju ideje i prilike kako to iskoristiti na poslovno prihvatljiv način. Jedan od fenomena današnje trgovine je stvaranje mreža web prodavnica.
Internet prodavnice – odlična poslovna prilika
Ako malo bolje sagledamo suštinu, shvatićemo da je internet upravo onaj „sveti gral“ za kojim su tragali marketing gurui celoga života. Napravite vrlo dostupan proizvod, prezentujte ga upravo onim ljudima koji to žele i pojednostavite procedure plaćanja i transfera. Nekada, za bilo koju kupovinu bili ste osuđeni na beskrajno obijanje pragova raznih prodavnica, radnji i super-marketa, morali ste da se pomirite sa gužvama, što u saobraćaju a što na kasama, vrlo često je željeni proizvod bio dostupan u nekoj radnji na drugom kraju grada i tako redom. Širokom dostupnošću i masovnosti korišćenja, internet je iznedrio vrlo popularan način prodaje dobara posredstvom formiranja web store-a. Izrada internet prodavnica nudi mogućnost da iz topline svoga doma proverite traženi proizvod, uporedite cene na tržištu i specifikacije istog, a to radite isključivo u vreme kada vama to odgovara (24/7) i dobijete kupljeno na kućnu adresu. Pa kud ćete više? Kada se saberu sve ove prednosti koje web prodavnica pruža, nije ni čudna informacija o količini istih koja se svakodnevno pojavljuje na netu. A većina odlično i posluje. Eto prilike za razmišljanje…
Da li je internet prodavnica nešto potrebno baš Vama?
Imate razvijeni biznis ili oformljenu kvalitetnu ideju? Posedujete proizvod ili imate ugovoren dilerski popust kao preprodavac? Smatrate da ste sposobni i želite da unapredite svoje poslovne veštine i aktivnosti? Previ potez za vas je otvaranje internet prodavnice! Nemojte se zavravati, izrada web store-a je vrlo ozbiljan posao. Pre svega, napraviti kvalitetan sajt, koji se razlikuje od obične net prezentacije, je investicija koja je u startu detaljnija i podrazumeva dobro planiranje. Ali prednosti su brojne. Činjenica je da je mnogo zahtevniji posao otvarati fizički radnju, opremati poslovni prostor, okupljati tim prodavaca i menadžera, registrovati maloprodajni objekat i sl. Prvo, te procedure znaju da traju i više meseci a kvalitetan web store možete dobiti za znatno manje vremena. Drugo, korišćenjem internet alata možete vrlo precizno definisati ciljne grupe, analizirati tržište i prilagođavati se datim uslovima. Nudite proizvode ili usluge baš ljudima koji su potencijalni klijenti i na taj način ostvarujete veću fleksibilnost u radu a ujedno porast direktne prodaje.
Koje korake treba preuzeti kod pravljenja web prodavnice?
Analiza tržišta i projektni plan
Prvenstveno, preispitajte vašu ideju ili posao kojim se bavite. Analizirajte tržište ili se obratite nekoj od agencija koja to radi uslužno. Na taj način ćete proveriti potražnju za svojim delokrugom rada a ujedno realno postaviti planirane ciljeve i domete u vremenskom periodu. Obratite se stručnjacima u ovoj branši kako bi napravili kvalitetan nacrt projektnog plana. Definišite vrstu proizvoda, osmislite način pretrage i navigacije kroz samu prodavnicu, osmislite sistem plaćanja i dostave robe kao i dizajnerska rešenja koja su bitan aspekt prijemčljivosti za potencijalnog kupca. Morate imati dobar vid prezentovanja proizvoda a ujedno dopadljiv vizuelni identitet kako bi se posetioci konvertovali u kupce i nanovo dolazili kod vas.
Stvaranje web prodavnice i izbor brenda
Drugi korak je tehničke prirode. Kada je odluka donešena i „kocka bačena“, pristupa se odabiru domena (URL naziva) i izbor hostinga. I tu je jako bitna analiza tržišta kroz stvaranje prepoznatljivog brenda ili SEO friendly domena. Morate shvatiti da je prvenstveno bitno biti prepoznatljiv na tržištu a ujedno privući što više pregleda i kroz njih ostvariti svoje poslovne ciljeve. S tim u vezi, nikako ne pristajte na otvaranje internet prodavnice stvarane putem štapa i kanapa na računaru nekog doživotnog apsolventa kojekakvog fakulteta. Skoro da je nemoguće ispravljati sve greške nastale usled nestručne izrade sajta ovakve namene. Opredelite se za nekoga koji ima iskustvo u izradi web stora a ujedno se profesionalno bavi ovom delatnošću, izaberite nekoga koji će vam dati garancije za svoje usluge a ujedno ume da isprati vašu ideju i početni plan.
Konstantan rad na unapređivanju
Kada ste i to uradili, vreme je za treći korak a to je optimizacija i konstantan razvoj online prodaje. Čak i da imate najbolju ponudu, konkurentne cene i dopadljiv vizuelitet, ako nemate posetioce niste uradili skoro pa ništa. Morate se dobro pozicionirati na velikom broju fraza u pretragama koje se tiču vašeg delokruga poslovanja. Za to je neophodna konsultacija sa SEO stručnjacima od samog starta kako bi se u korenu postavke mnoge stvari odradile kako treba. Načini prezentovanja mogu biti definisani kroz različite poslove, od plaćenog oglašavanja pa do community menadžmenta. Kroz analizu tržišta morate definisati vaše targetirane kupce i biti spremni za analitički pristup a ujedno sinhronizovani nastup kroz više kanala.
Cilj je svima jasan u startu, osnova je povećanje prodaje uz rast zarade sa što manje redovnih troškova. To postižemo isključivo kombinovanjem svih ovih delatnosti kroz jedan nastup i time unapređujemo, ne samo dovođenje novih kupaca već i konstantan razvoj već postojećih klijenata.
Zašto bi trebali da se obratite baš nama?
Mi smo u našem poslovnom iskustvu do sada imali dovoljno prilika da se susretnemo sa oformljavanjem internet prodavnica od samih početaka pa do ažuriranja i održavanja na mesečnom nivou. Pratimo trendove što se tiče dizajna a i programerskih dorada kako bi svojim klijentima omogućili završni proizvod na vrhunskom nivou. Sa zadovoljstvnom se možemo pohvaliti činjenicom pa naše web prodavnice uspešno posluju i danas (pogledaj odeljak referenci) a kao podatak koji nas odvaja od drugih je predanost i posvećenost klijentu. Kod nas imate priliku da razradite kompletan koncept od samih početaka i pitanja “Kako da otvorim internet prodavnicu?” pa preko analiza tržišta i konkurencije do reklamiranja sajta i održavanja istog.
Bez obzira da li u vama tinja samo ideja i želite da dobijete informacije iz prve ruke ili ste već osmislili koncept i razradili plan, budite slobodni da nas kontaktirate i ugovorite sastanak i moguću saradnju. Naš moto je da je naš posao uspešan tek ako je klijent u potpunosti zadovoljan. A mi volimo da budemo uspešni…