Imate lep, moderan i funkcionalan sajt i to je divno, ali znajte da za dobru poziciju u Google pretrazi ogromnu odgovornost nosi sadržaj tog sajta. A ako vaša internet prezentacija nije dobro pozicionirana za ključne reči iz vaše niše, onda sajt ne ostvaruje u punoj meri ono zbog čega ste ga i napravili. I kada kažemo sadržaj, pre svega mislimo na tekst.
Kada nešto pišemo, uvek imamo u vidu i to kome pišemo, a na osnovu toga prilagođavamo tekst i način pisanja istog. Kada je reč o sajtovima, verujte da je vaš najvažniji čitalac gospodin Google. Ako se njemu tekst dopadne, preporučiće ga drugima. A kako da mu se dopadne tekst na sajtu?
Koje su vaše ključne reči?
Za svaki tekst na sajtu morate da odredite ključnu reč koju „gurate“. Dakle, tekst za sajt pišete upravo sa namerom da za određenu frazu vaš sajt bude dobro pozicioniran. Nemojte pokušavati da kroz jedan tekst opišete sve čime se bavite i da u njega trpate gomilu fraza za koje želite da budete dobro pozicionirani. Jedan tekst – jedna glavna fraza, a kroz tekst možete na nekoliko mesta provući i sekundarne fraze. Ako proizvodite proizvode A, B, C i D, posvetite svakom od njih poseban „SEO friendly“ tekst na svojoj veb prezentaciji i u prvom slučaju pričajte priču o proizvodu A, a uzgred pomenite i B, C i D.
Uopšte ne pomišljajte da prevarite Google i da pokušavate da pišete neke tekstove koji se sastoje samo od ključnih fraza koje „gurate“. Tekst mora da bude smislen, da se kroz njega odabrana fraza provlači na prirodan način, a opet, da je ne bude premalo. Da bi neki tekst bio prepoznat kao relevantan za određenu frazu, nije dovoljno da se ona pojavi jednom ili dva puta u tekstu. Najbolje bi bilo da ključna fraza bude zastupljena sa nekih 3 do 5 odsto u tekstu. Naravno, nije podjednako teško to uraditi za svaku frazu. To zavisi od toga da li je u pitanju jedna reč ili se radi neka duža fraza. Jednu reč ćete relativno lako ponavljati kroz tekst, a da to ne izgleda suviše napadno. Sa frazom od dve ili tri reči će ići malo teže, ali trebalo bi nastojati da se ona pojavi što više puta. Uputno je i ključne reči na nekoliko mesta boldirati ili istaći na nek drugi način.
Međutim, svako preterivanje će sigurno biti tretirano kao spam. Google je postao dovoljno inteligentan čitalac i zato neka tekst bude zaista kvalitetan i informativan, ali neka u njemu određene fraze budu malo naglašenije nego što bi to bio slučaj da članak pišete za neke druge namene.
Naslovi i međunaslovi
Naslov teksta bi u sebi trebalo da sadrži ključnu frazu, baš kao što bi trebalo da je ima i u URL-u i „title tagu“. U članku neka bude i nekoliko međunaslova, od kojih polovina opet treba da sadrži zadatu frazu. Što je tekst duži, to je poželjnije da ga „delite“ međunaslovima. Ovo će tekst učiniti preglednijim, ali će vam dati i priliku da kroz međunaslove provučete frazu u H2 formatu.
Dužina „SEO friendly“ tekstova
Poželjno je da tekstovi ne budu kraći od 500 reči, ali je preporučljivo da na sajtu budu i tekstovi od 750, pa i 1000 reči. Na kraju krajeva, sajtovi koji u svojim kategorijama imaju po jednu rečenicu teksta mogu da deluju krajnje neozbiljno, a da bismo sajt optimizovali za Google pretragu potrebno je da on najpre ima tekstualni sadržaj.
Ne prepisujte
Tekstovi moraju da budu unikatni. Dakle, preuzimanje već objavljenih tekstova neće doneti ništa. Sami kreirajte sadržaj ili angažujte nekoga da to uradi. To nije komplikovano, samo ispričajte priču svojim rečima. Google-u, kao i čoveku nije interesantno da čita nešto što je već ranije čitao.
Interlinking
Novi tekst linkovima povežite i sa drugim stranicama na vašem sajtu. Ni ovde se ne sme preterivati, pa su dva-tri linka sasvim dovoljna, ali duži tekstovi mogu da ih imaju i više. Vodite računa da linkovana fraza ne bude uvek ista.
Veza ka drugim sajtovima
Kada vaš sajt stekne autoritet, možete s vremena na vreme da linkujete i ka nekom drugom sajtu, ali neka taj link vodi ka pouzdanom sajtu sa jakim autoritetom.
Prilagođavanje fotografija
I fotografije treba optimizovati za pretraživače, pa kjučnu frazu možete staviti u ALT tag.