Iako svaki dan čujemo rečenicu “Danas su svi na webu”, uvek se nađe još neka oblast, neka niša, neka delatnost ili makar neka ključna reč gde jednostavno nema gužve u Google pretrazi.
Na primer, kada kucamo ovu frazu videćemo da celokupnu prvu stranu u Google pretrazi drži jedan sajt! Svih deset pogodaka. Možda će se za 6 meseci situacija promeniti, ali sad jedan sajt potpuno dominira. Naravno većina fraza je mnogo konkurentnija nego što je to fraza pogrebne usluge beograd.
Ali zamislite samo da vaš sajt ima makar delić ovakvog “monopola” za upite koji se tiču vaše delatnosti.
Šta ako se bavite poslom gde je konkurencija mala
Najbrži rezultati u SEO se postižu kad je konkurencija mala. Ako ste među prvima u svojoj branši odlučili da radite na internet marketingu i optimizaciji sajta, onda startni SEO uradite što je moguće bolje. To će vas odmah pozicionirati u vrh pretrage i, čak i kad se konkurencija poveća, neće im biti lako da vas pomere.
Prvi korak je da proverite da li možete da kupite domen koji tačno odgovara frazi. Ako imate kliniku koja radi operacije vena, onda proverite da li su slobodni domeni kao što su operacijavena.com, operacijavena.rs, operacija-vena.com, operacija-vena.rs i tako dalje. Iako mnogi tvrde da “exat match” domeni više ne rade posao, kada je SEO u pitanju, to nije baš sasvim tačno. Činjenica je da nije dovoljno kupiti “exat match” domen i da će to biti dovoljno da odmah i zauvek zauzmete prvu poziciju u pretrazi za taj upit. Ali ako malo proguglate, često ćete na prvoj strani pretrage videti ovakve domene. Verovatno svi ti sajtovi rade i SEO, ili su ga bar radili, pa je i to razlog što su dobro pozicionirani, ali bar za mrvicu imaju prednost i zbog domena.
Drugi korak je pravljenje sajta, kreiranje sadržaja i on site SEO. O svemu opširnije možete da čitate ovde. Arhitektura sajta mora da bude funkcionalna i jasna, dizajna prilagođen mobilnim uređajima, a sadržaj kvalitetan i koristan za posetioce. Uz dozu SEO podešavanja, to je sve što vam treba za početak kada je konkurencija slaba.
Šta ako se bavite poslom gde je konkurencija jaka
Ako kasnite sa ulaskom u SEO trku u vašoj branši, to ne znači da ne možete da se probijete do vrha. Čak ne znači da ne možete da zauzmete dobre pozicije veoma brzo. Ali to morate raditi za zaobilazne fraze, long tail fraze i fraze sa manjom konkurencijom.
Pre svega, poigrajte se sa Google-ovim keyword plannerom. Tražite fraze sa manjim brojem upita i long tail fraze. Za log tail fraze koristite i Google suggest, tako što ćete ukucati glavnu frazu, što je u primeru ispod bila “kandida”, a onda na dnu stranice pretrage pogledate fraze koje Google smatra srodnim. I tu već imate neke upite od po dve ili tri reči gde je konkurencija sigurno dosta manja.
Imajte na umu da u Google predlozima može da bude i potpuno nebuloznih stvari, ali uglavnom su ok.
Ostaje vam da napišete dobar, obiman tekst na odabranu temu, da u njega uključite long tail frazu koju ste izabrali, a možda i još poneku od onih koje vam je Google predložio. SEO optimizujte tekst, podelite ga na društvenim mrežama, probajte da dobijete i neki dolazni link, ponudite ga fejsbuk stranicama koje se bave sličnom tematikom i iza kojih ne stoji neki brend…
Možete proveriti i koliko drugih stranica na webu u svom naslovu ima tu frazu tako što ćete u adress baru vašeg browsera ukucati allintitle:fraza koju ispitujete.
Ovde Google kaže da nalazi samo jedan rezultat sa traženom frazom. Ali ako ukucate ovu frazu videćete da, ipak, konkurencija nije tako mala, jer postoji veliki broj sajtova koji rangiraju za ovaj upit, a u naslovu imaju neku drugu varijaciju reči, tako da ovo nije stoprocentno pouzdan način da proverite snagu konkurencije.
Ipak, za svaku nišu možete naći na desetine ovakvih “zaobilaznih” fraza gde neće biti konkurencije. A to je vaša šansa.