Ako imate sopstveni biznis nužno je da ga predstavite i na internetu, jer u suprotnom uskraćujete sebi ogromnu mogućnost za uspeh. Izrada sajtova bi trebalo da bude bitan deo vašeg biznis plana.

Veb sajt vam na prilično jednostavan, ali i prilično učinkovit način omogućava da dođete do potencijalnih klijenata. Na osnovu zvanične veb stranici vaše firme ili radnje posetioci će steći prvi utisak o vama, koji može biti i presudan. Zato je veoma važno da pre kreiranja sajta dobro osmislite strategiju. Kada dođete kod onih kojima je izrada web stranica posao, a poželjno je da vam takvi urade veb prezentaciju, najbolje je da im iznesete precizna uputstva o tome šta želite da predstavite, na koji način i kome. Razmislite šta bi posetioci vašeg portala hteli da vide, jer je sajt namenjen pre svega njima.

Posebnu pažnju posvetite kreiranju sadržaja sajta i ne zaboravite da ga redovno dopunjujete, odnosno apdejtujete. Neozbiljno je napraviti sajt, a onda mesecima ili godinama ne uneti nikakav sadržaj i ne promeniti podatke koji više nisu tačni. A sigurno ste nekada naišli na takve prezentacije pojedinih firmi i sigurno vam utisak o njima nije bio baš dobar.

Izrada sajtova za vaš biznis dovodi vam veliki broj posetilaca koji preko pretraživača, kakav je Google, dolaze do vas. Svaki od tih posetilaca je i vaš potencijalni klijent, jer nije došao slučajno, već sa namerom, zato što je na osnovu naziva i opisa vašeg sajta zaključio da vi nudite ono što on traži. Ako je portal na koji je došao uredan, pregledan, informativan i nudi mu mogućnost da lako stupi u kontakt sa vama, posetilac je već na pola puta da postane kupac vaše robe ili najamnik vaših usluga. A pritom to može učiniti bilo kad, bez obzira radite li vi u tom momentu ili ne. Što je još važnije, za vas može saznati iz bilo kog dela sveta. Priznaćete, bez prisustva na internetu šanse da se za vas zna i na pedeset kilometara od mesta gde ste locirani veoma su male, koliko god da ste dobri u svom preduzetništvu. A prevazilaženjem ove barijere otvaraju vam se mnogo veće mogućnosti. Pritom, troškovi za to su neznatni u odnosu na ono što ćete dobiti.

Posebna je prednost ako imate internet prodavnicu. U tom slučaju izrada sajtova je nešto zahtevnija, ali benefiti su ogromni. To praktično znači da vaša prodavnica radi neprestano i da u nju ulaze mušterije iz celog sveta, ili države, zavisno od toga koju vrstu robe prodajte.

Izrada sajtova – najbolji marketing

U tvrdnju iz naslova ćete se vrlo brzo uveriti, naročito ako ste se već upuštali u neki od vidova klasičnog reklamiranja. Tačno je da za vaš biznis može da čuje ogroman broj ljudi putem televizijske reklame. Kao što je tačno da jedna sekunda iste košta papreno, u zavisnosti od televizije. Ali većinu tih ljudi vaš proizvod ili usluga uopšte ne interesuje. Isti je slučaj i sa bilo kojim drugim vidom reklamiranja, on letka, preko oglasa u novinama i iritirajuće radio reklame, do bilborda. Znate li koliko bilborda ima na putu od vaše kuće do posla i šta piše na njima? Verovatno ne.

Tačno je da vaš sajt neće za tako kratko vreme videti toliko veliki broj ljudi. Međutim, videće ga ljudi koji su vaša ciljna grupa. A to je jedino važno. Zato vam izrada sajtova donosi mnogo u odnosu na ono što uložite.

 Autor: Slavko Pejovic